Wij verwachten van u dat u:
Bij afwijkende begin- en/of eindtijden zorgt u zelf voor het vervoer van uw kind. We noemen een aantal veelvoorkomende voorbeelden, uw kind:
Let op: Bespreek afwijkingen in het vervoer met de vervoerder of gemeente en niet met de chauffeur.
Is uw kind ziek voor schooltijd?
|
Neem direct contact op met uw vervoerder (webportal, mail of bel). Bellen kan op werkdagen tussen 6.00 uur en 18.00 uur. |
Is uw kind weer beter?
|
Neem direct contact op met uw vervoerder. Doe dit minstens 24 uur van tevoren. |
Heeft u van school de margedagen en vrije dagen ontvangen?
|
Neem direct contact op met uw vervoerder. Doe dit minstens 24 uur voordat een vrije dag of margedag is gepland. |
Is er een eenmalige (rooster)wijziging?
|
Neem direct contact op met uw vervoerder. Doe dit minstens 24 uur van tevoren. U zorgt zelf voor vervangend vervoer. |
Is er een structurele (rooster)wijziging?
|
Neem direct contact op met de gemeente en de vervoerder. Doe dit minstens 24 uur van tevoren. |
Moet uw kind structureel van een ander adres worden opgehaald of afgezet? (bijvoorbeeld bij stages) |
Neem contact op met uw gemeente. De gemeente beoordeelt deze wijziging. Bij goedkeuring geeft de gemeente de adreswijziging door aan de vervoerder. Doe dit zo vroeg mogelijk maar minstens 5 werkdagen van te voren. |
Maakt uw kind voor langere tijd geen gebruik van het leerlingenvervoer? (bijvoorbeeld door een tijdelijke verhuizing) |
Neem contact op met uw gemeente. De gemeente geeft de wijziging door aan de vervoerder. Doe dit zo vroeg mogelijk maar minstens 2 werkdagen van tevoren. |
U bent verantwoordelijk voor het gedrag van uw kind tijdens het vervoer en dus ook voor eventuele schade die uw kind veroorzaakt aan de bus/taxi. De schade verhaalt de vervoerder op u. Als uw kind zich niet gedraagt in de bus/taxi, kan hij of zij worden geschorst. Dat betekent dat uw kind tijdelijk niet met de bus/taxi mee mag. Als het wangedrag van uw kind extreem is, wordt hij of zij niet meer vervoerd.